zaterdag 4 augustus 2012

Labels

Voor een aantal jarigen heb ik labels gemaakt (ipv een kaartje). Ik vind labels gewoon zo leuk om te maken.


Voor mijn schone zus, een treinenman en een klein meisje.

Bij de eerste heb ik een stukje boek op het label geplakt als basis. Daarna met distressinkt en dabbers zitten knoeien tot ik tevreden was. Er zit ook nog een doily ergens onder verstopt.
Gestempeld met stazon en de stempel ingekleurd met metallic gelpennen. Met modeling paste en een stencil een vlinder erop gemaakt. De vlinder heb ik daarna met een promarker gekleurd. Nog wat bloempjes en een lintje er rommelig op geniet en klaar.

De 2e heb ik met distressinkt geblend en daarna met distressinkt & archivalinkt gestempeld. De trein is op een ander papiertje gestempeld en met antique linnen geblend en daarna uitgeknipt en met foampjes opgeplakt voor de diepte. Met zo'n leuk filmstripje eronder. Het naamlabel heb ik in het klein als stans. Die heb ik uitgestanst en toen op de tekst passend aan de linkerkant overgetrokken en hetzelfde aan de rechterkant en toen uitgeknipt. Zo kan je hem aan elke lengte aanpassen. Verder nog wat lintjes en touwtjes en een oude koperen knoop en 2 tandwieltjes gestanst uit een kartonnen doos.

De derde is met 2 kleuren uit de zomer editie en 1 uit de lente editie van de distress inkt. De lila valt een beetje weg, maar ook die is zoooo mooi! Ik ben helemaal blij met die 2 uitgaves...heerlijke vrolijke heldere kleuren!
De tak met vogel is met embospoeder gedaan. De vogel met kooi is een stans. De vogel met tekst is een stempel die ik gekocht heb bij Scrapbookzolder, ook met embospoeder en daarna uitgeknipt. Verder een paar lintjes, tape, bloemen en een zelfgemaakt vlaggetje.


Deze heb ik een poosje geleden al voor mijn andere schoonzus gemaakt:


Zij is bomen consulent en ik heb bij Art Journey deze prachtige bomenstempel gekocht. Alle kleuren zijn gemaakt met distressinkt. Om de boom wat levendiger te maken heb ik met een brushpen wat strepen gemaakt. In de lucht nog wat vogels gestempeld (die vlekjes).
Over het label heb ik een acryl label gemaakt. Gemaakt van verpakkingsmateriaal dus gerecycled zeg maar :)  De bovenkant van het acryl heb ik met een embosmal door de bigshot gehaald en onderaan op het acryl nog met stazon wat bloemen gestempeld.
De labelhouder onderaan heb ik op de zelgde manier gemaakt. Met distress inkt gekleurd papier en acryl eroverheen.
Als lint verbandgaas wat gekleurd is met cosmic shimmer mist.


De volgende tag ligt al half af op m'n bureau....met als inspi de augustus tag van Tim. Heerlijk dat smeren en knoeien :)

2 opmerkingen:

Els zei

Schitterend wat een mooie labels heb je gemaakt.
Die voor je schoonzus is heel bijzonder. Ze was er vast heel blij mee.
Groejtes Els

Margreet zei

Ik vind je labels stuk voor stuk heel mooi Annemarie!
xxx Margreet