maandag 1 april 2013

Tas van oude spijkerbroek

Ik ben vandaag met de naaimachine in de weer geweest. Ik had hem staan voor een lay-out en dacht zal ik het weer eens proberen? In het verleden was het nooit een succes namelijk. Tegenwoordig gebruik ik hem alleen voor lo's en verstelwerk. Maar ik had op Pinterest van die leuke tassen van spijkerbroeken gezien. En ik had een kapotte van Max liggen, met een dikke scheur in de knie. En Juul had heeeeel nodig een nieuwe gymtas nodig. Dit is hem geworden:



Ik heb de tas niet eens gepind, maar op zich is het heel makkelijk: Je knipt de pijpen eraf en naait ze dicht. Ik heb de zijnaad van de pijpen als basis van het handvat gebruikt erop een leuk kleurig stofje en ze aan de binnenkant vastgezet. Als klep ook een stuk pijp, de onderkant eruit laten steken en erboven op weer een mooi kleurig lapje. Aan de voorkant aan de binnenkant vast gezet. Best lastig om alle knopen en ritsen te ontwijken. Hij sluit aan de achterkant met klitteband. Kunnen de gymschoenen er niet uitvallen.
Verder nog versierd met lintjes & bedels aan een sleutelring en een paar Suffolk puffs. Die heb ik ook van Pinterest. Deze zijn heel makkelijk te maken en zien er wel hartstikke leuk uit.

Ze is nu lekker buiten aan het spelen, maar ik weet zeker dat ze heel blij is met het eindresultaat.
Max wilde er wel 1 met sterren. Hij heeft geluk, want hij had nog een spijkerbroek gesloopt O_o

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een leuke tas!!! Leuk idee, om dat met oude spijkerbroeken te doen.

Els zei

Super Annemarie wat een kei gave tas voor Juul.leuke kleurtjes heb je erbij gebruikt en ook die Suffolk Puffs zijn schitterend leuk.
Nu nog een stoere tas voor Max.
Groetjes, Els