woensdag 3 juli 2013

Prikbord

Poosje geleden zag ik op Pinterest een zelfgemaakt prikbord van kurken onderzetters met een lapje stof erover. Dat leek me wel handig. Bij de action hadden ze ze wel, maar ook leuke hartjes voor onder je glas....maar wat groter maken dan, want die vond ik ook wel erg leuk.

Thuis gekomen driftig stof om kurk plakkend en nietend tot de conclusie gekomen dat een canvas toch niet zo handig zou zijn. Hij moest tenslotte al groter en dan kan je in het midden niet prikken, want dat buigt door. Volgens hubby hadden we nog planken op zolder....uiteindelijk heb ik dus een plank van bijna een meter hoog (kan lekker veel op).

Eerst de plank in de gesso, daarna lekker gaan smeren met wateroplosbare krijtjes (caran d'asche neocolor II), dylusions & glimmermist. Beetje golvende vlakken gemaakt. Daarover met modelingpaste waarover ik panpastel heb gesmeerd. Her en der nog wat glass beads (leuk!!!) gemengd met dylusions. Gesmeerd met glimmerglam en crackle prut en toen nog wat gestempeld. Toen vond ik hem wel boeiend genoeg als achtergrond.
Oh ja na de krijtjes en dylusions heb ik de achtergrond gefixeerd met de pan pastel fixeer. Wel voorzichtig doen anders loopt het uit.

Met montage kit heb ik de hartjes en rondjes erop geplakt.
Toen nog wat aangekleed met embellies.
En nu hangt dit te pronken in de gang:


Er waren zelfs matching punaises :)
Nog een detail (voor de diepte):


Er zit nog steeds niets op geprikt.
Na de vakantie komt vast het nodige erop, maar tot die tijd wil ik er nog even zo naar kijken.

6 opmerkingen:

Els zei

Super wat een gaaf prikbord heb je gemaakt en heerlijke kleurtjes ook.
Grappig prikbord op deze manier kijk je met veel plezier op dit prikbord.
Groetjes, Els

Brendaxx zei

Wat een gaaf prikbord Annemarie!! Lekker vrolijk!

Wiebine zei

Wauw, dat ziet er mooi uit Annemarie, heel veel prikplezier !!
groetjes,
Wiebine

Jeanette zei

Dit prikbord is heel wat mooier dan de standaard borden. Wat een heel goed idee. Je hebt nu een mooie muur en een mooi prikbord. 2 vliegen in 1 klap, goed gedaan.

Groetjes Jeanette

Boukje zei

Wat superleuk, heerlijk vrolijk! Mooi gemaakt!
Groetjes Boukje.

Petra de Vroege zei

Supergaaf idee zeg!!! En hij/zij is prachtig geworden!! Heerlijk!