vrijdag 2 oktober 2009

Kerstkaart

Wat een flutweek is dit geweest.
Ik ben juist sinds deze week minder gaan werken om wat meer rust in de tent te krijgen, maar soms heb je van die dagen dat je zoveel wilt doen en er komt niks uit je handen.

Begin deze week heb ik alle kerstspullen (voor de kaarten dan) tevoorschijn gehaald met de bedoeling eindelijk te beginnen met de kerstkaarten. Vandaag begonnen en ik heb hem net afgemaakt. Het is de eerste sinds 3 jaar en ik kan je vertellen:
Ik ben het verleerd.

Het ziet er zo beroerd uit dat ik hem niet durf te laten zien. Twijfel nu tussen de hele bende weer in de doos te donderen of nog een poging te wagen.

2 jaar geleden werd de kerstpret verpest door de terminale kanker van mijn vader en eerlijk gezegd kan ik mijzelf er nog steeds niet toe zetten om weer positieve gedachtes te hebben bij feestelijkheden. Nu had ik mij voorgenomen om dit jaar echt weer kerstkaarten te maken. Het leven gaat tenslotte door en mijn vader was mijn grootste fan. Hij vond mijn kaarten altijd helemaal geweldig en vertelde altijd aan iedereen dat ik zulke mooie kaarten maakte. Ook daarom wil ik juist weer kerstkaarten maken, maar ik weet nog niet of het er dit jaar wel van komt.

Vorig jaar heb ik wat kleurplaten als kaart uitgeprint en mijn kinderen erop los gelaten. Dit idee begint weer steeds aanlokkelijker te worden.

3 opmerkingen:

Hetty zei

Hallo Annemarie
Ik weet precies wat je bedoeld want ik deed ook 8 jaar geleden nog 3d kaarten maken en toen is mijn moeder overleden en heb alles weggegeven en niets meer gedaan. Vorig jaar ben ik weer aan kerstkaartjes begonnen alleen nu scrapkaarten en heb er eindelijk weer zin in, dus je ziet dat komt best wel weer maar je moet het pas weer doen als je er zelf achter staat. In iedergeval succes ermee

Karin zei

Toch ben ik benieuwd naar je kaart. Dan wel om te zien hoe je vanaf nu gaat groeien in het maken van je kerstkaarten...
Dat je vader je grootste fan was is toch top... koester dat gevoel... de positieve dingen van kerst!!!

ScrapBep zei

Annemarie, ik herken hier hééll erg veel in! Mijn vader is op 21/12/2002 overleden en ik kan me er nog steeds niet toe zetten weer kerstkaarten te maken! Steeds als die tijd er weer aankomt sluit ik me voor alle mooie nw kerst knutselspulletjes af en koop hier dan ook nix van en ook alles wat ik al in huis heb qua kerst knutsel, haal ik niet tevoorschijn.